Over de TFC, m’n auto en dé vertrekdatum... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arlien Laan - WaarBenJij.nu Over de TFC, m’n auto en dé vertrekdatum... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arlien Laan - WaarBenJij.nu

Over de TFC, m’n auto en dé vertrekdatum...

Door: arlienvanderlaan

Blijf op de hoogte en volg Arlien

18 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Beetje volle agenda

Tussen twee drukbezette weken in… even een korte update. De afgelopen week ben ik een paar dagen naar Schiermonnikoog geweest. Vorig jaar heb ik voor de klas gestaan, groep 6/7. De groep 7 is inmiddels natuurlijk groep 8 geworden en ze hadden hun kamp dit jaar op Schier. En ik had het voorrecht om mee te mogen met deze fantastische groep koters. En ik kan jullie vertellen: het ging echt allemaal supergoed en ik heb ontzettend genoten!

Uitgebreid bijkomen van dit kamp is niet echt mogelijk. Want morgen vertrek ik naar Krimpen aan de Lek. Daar zal ik tot en met woensdag een cursus volgen: ‘Oriëntatie op zending’. Ik ben ontzettend benieuwd over de invulling hiervan! Dat kunnen jullie de volgende keer natuurlijk lezen.

Mijn auto!

Vorige week heb ik mijn eerste, eigen auto gezien! Wat een dikke bak…. Voor de kenners: een Volkswagen Polo stationcar. En voor de leken onder ons: de auto is donkerblauw. Hij staat nog bij de garage omdat ‘ie natuurlijk ontzettend goed gecontroleerd moet worden. Foto volgt…

Vertrekdatum & thuisfrontcommissie

Dé datum is bekend: op woensdag 19 oktober zal ik vertrekken. Mijn vader gaat met me mee tijdens deze grote reis. We zullen waarschijnlijk twee dagen doen over de tocht en hopen aan het einde van donderdag de 20e aan te komen in Beregowo.
Mijn thuisfrontcommissie (TFC) is inmiddels ook compleet:
Financiën: Froukje & Bouke van der Laan
Gebed: Stien Heemstra
Communicatie: Cor Verkade
Supertof dat deze mensen zich willen inzetten voor al mijn grote plannen. Fijn om te weten dat ze zich willen inzetten om er een goed jaar van te maken.

Sponsoring

Ondertussen komen steeds meer financiële toezeggingen binnen. Fantastisch! Er wordt nog hard gewerkt aan een passende oplossing rondom de Belastingdienst (zodat giften aftrekbaar zijn). Daarom hieronder nog even dezelfde info hierover als in de vorige update. Ik verwacht dat ik de komende week met de oplossing kan komen.

De reacties van iedereen zijn echt fantastisch om te lezen/ te horen. Het doet me echt goed om nu al te merken hoeveel mensen me willen supporten. En dat is echt niet alleen de financiële kant ervan. Die is zeker belangrijk! Maar het is gewoon supertof en hartverwarmend om ook persoonlijk aangesproken te worden en te horen dat mensen me steunen: heel erg bedankt hiervoor!

Eerst maar weer tot zover. De volgende keer kun je in elk geval meer lezen over de cursus ‘Oriëntatie op zending’ en misschien dat ik dan (eindelijk!) een foto heb kunnen maken van m’n auto.

Belangrijke info voor eventuele sponsors
Afgelopen week heb ik binnen de kerkelijke gemeente waar ik lid van ben (GKV Hoogkerk) een sponsorbrief verspreid. Daarin wordt een rekeningnummer genoemd voor eventuele giften. Maar giften die worden overgemaakt naar dit rekeningnummer zijn niet aftrekbaar voor de belasting. Daarvoor ben ik nu een oplossing aan het zoeken. Zodra ik daarover meer heb zal ik dit natuurlijk vertellen. U kunt nog steeds uw antwoordkaartje inleveren/mailen. Maar ik wil jullie vragen om nog even te wachten met het overmaken van de gift. Wacht daar nog even mee tot een volgend bericht. Ik vind het erg jammer dat dit nu nog moet worden geregeld. Maar ik hoop dat ik op uw begrip kan rekenen. Want zoveel ervaring heb ik natuurlijk niet met het organiseren van zo’n grootse reis :)

  • 25 September 2011 - 17:30

    Hanneke:

    Leuk om je blog te lezen. Wat heb je dat allemaal snel voor elkaar! Ik had niet verwacht dat we elkaar hier in Beregowo nog zouden treffen, maar ik wacht je op hoor;-). Sterkte met de laatste regel dingen en vooral met afscheid nemen. Hier zijn we heel blij met je komst! Enuh Eva staat te popelen om je Hongaars te gaan leren ha ha. Groetjes vanuit Beregowo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arlien

Sinds oktober 2011 ben ik aan het werk op de kinderafdeling in het ziekenhuis van Beregowo, Oekraïne. Het plan is om dit een jaar lang te blijven doen. Elke woensdag zet ik een update op deze website om iedereen die daarin geïnteresseerd is, op de hoogte te houden.

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 150945

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 29 November 2013

Naar de Oek (iets langer dan 'normaal')

Landen bezocht: