Mobiles gezocht en auto gekocht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arlien Laan - WaarBenJij.nu Mobiles gezocht en auto gekocht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arlien Laan - WaarBenJij.nu

Mobiles gezocht en auto gekocht

Door: arlienvanderlaan

Blijf op de hoogte en volg Arlien

30 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Een kleine twee weken verder en er is echt weer een heeele hoop gebeurd! Omdat het echt niet mogelijk is om over alles te vertellen, hieronder een paar hoogtepunten:

Vorige week heb ik een mooie cursus gehad in Krimpen aan de Lek. Ontzettend veel gesproken over allerlei onderwerpen (roeping, zending, dienen, gaven en talenten, cultuur). En veel aan de hand van de Bijbel. We hebben anderhalf uur kunnen praten over en graven in vier verzen uit de Bijbel! Wauw!
Tegelijkertijd heb ik Veralie de Jongh (www.veraliedejongh.blogspot.com) leren kennen. Ik zal samen met haar het komende jaar in het ziekenhuis aan de slag gaan. Ook zullen we in hetzelfde huis gaan wonen. Gelukkig ging de kennismaking ontzettend goed en zie ik het helemaal zitten het komende jaar (nu hopen dat dit wederzijds is….).

Na wat heen-en-weer fietsen en het regelen van wat papierwerk is inmiddels alles voor de financiën rond: wilt u/wil jij mij sponsoren dan kan het geld worden overgemaakt naar rekeningnummer 6038431 t.n.v. Arlien naar Oekraïne. Aan het einde van het jaar krijgt iedereen een bedankbrief en daarmee zal de gift aftrekbaar zijn van de belasting.

Keer op keer word ik er bij stil gezet wat voor fantastische mensen ik om mij heen heb. Namen zijn niet nodig. Laat ik vertellen welke dingen ze voor mij regelen/hebben geregeld:
- Zes setjes ziekenhuiskleren (dat zijn dus 6 broeken en 6 jasjes) – geen kosten aan verbonden
- Aanbod voor het maken van omslagdoeken en eventueel wat babykleertjes
- Combineren van een verjaardagsfeest aan mijn afscheidsfeest (daarover later natuurlijk meer)
- Zorg dragen voor een duidelijke en professionele communicatie met allerlei groepen mensen
- Financiële toezeggingen: of het nou een kleine bijdrage is of zoveel dat ik er kippenvel van m’n armen krijg, het is grandioos!
- Het regelen van mijn eigen auto (zie foto… eindelijk!). Vandaag heb ik ‘em kunnen ophalen. En alles is helemaal geregeld en ik ga vol vertrouwen de 19e op weg naar Beregowo.

Tot slot: van de week kreeg ik een mailtje. Met een oproep om mobiles proberen te verzamelen. Want: ‘Nu heeft niet iedereen dat en de meeste kinderen vinden het wel erg leuk! Hier zijn ze ook te koop maar de kwaliteit is niet zo best (en je wordt gek van de valse melodietjes).
Misschien kunnen jullie er aankomen? Misschien tweedehands? Kijk maar of het mogelijk is!’

Heb jij thuis een mobile (zie foto) liggen die eigenlijk niet meer gebruikt wordt? Of weet je een adresje waar we ze redelijk goedkoop kunnen aanschaffen? Laat het me weten! Reageren kan hieronder, via mijn eigen mailadres of via: thuisfrontarlien@gmail.com Dat laatste mailadres kan trouwens gebruikt worden voor alle vragen/reacties die je maar hebt.

Tot de volgende keer!

P.S. Vorig weekend heb ik meegedaan aan een workshop. We gingen taarten maken en die bedekken met marsepein. Op de foto’s zie je mijn ‘eindwerkstuk’.

  • 01 Oktober 2011 - 09:35

    Korien:

    Ziet er lekker uit!;) Gaaf dat er al zoveel voorbereid is en dat het allemaal ook zo goed gaat!
    Nog maar een paar weekjes...

  • 01 Oktober 2011 - 11:11

    Erik Meerveld:

    He Arlien,

    Ik ga je volgen hoor! Succes!

  • 01 Oktober 2011 - 12:28

    Grieteke:

    ja echt een super taart ;) goed ook dat je de auto hebt.
    weer een zorg minder.

    succes nog verder.

  • 02 Oktober 2011 - 07:01

    Veralie De Jongh:

    Daar hoef je niet over te twijfelen Arlien ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arlien

Sinds oktober 2011 ben ik aan het werk op de kinderafdeling in het ziekenhuis van Beregowo, Oekraïne. Het plan is om dit een jaar lang te blijven doen. Elke woensdag zet ik een update op deze website om iedereen die daarin geïnteresseerd is, op de hoogte te houden.

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 150944

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 29 November 2013

Naar de Oek (iets langer dan 'normaal')

Landen bezocht: