The countdown has begun.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arlien Laan - WaarBenJij.nu The countdown has begun.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arlien Laan - WaarBenJij.nu

The countdown has begun....

Door: arlienvanderlaan

Blijf op de hoogte en volg Arlien

12 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Het aftellen gaat nu echt beginnen: over precies een week, op woensdag 19 oktober om 09.00h, hoop ik de auto in te stappen en op weg te gaan naar Beregowo, Oekraïne.
Dit betekent dat het afronden, opruimen, uitzoeken, verhuizen en afscheid nemen nu echt centraal staat!

Ook van mijn kerkelijke gemeente zal ik voor een jaar afscheid moeten nemen. Dat zal aanstaande zondagmiddag gebeuren. De kerkdienst begint om 14.30h (GKV Hoogkerk, Hoendiep 232). Ik mag dan kort wat vertellen. Maar belangrijker: we zullen ‘mijn Oeklied’ gaan zingen. Zo heb ik het lied maar genoemd dat ik het komende jaar centraal wil stellen: opwekking 670 ‘Op Hem rust mijn geloof’. Een lied dat niet alleen past bij alles wat míj bezig houdt en past bij míjn plannen. Maar dit geldt ook voor mijn achterban, familie, vrienden, gemeente…. het maakt niet uit waar we zijn op deze wereld: God zorgt ervoor dat we Zijn liefde kunnen laten zien!
Een linkje naar dit lied en de tekst ervan vinden jullie hieronder.

Het komende jaar zullen er drie Nederlanders werken in het ziekenhuis. Vorige week is Reina vertrokken, vandaag vertrok Veralie en ik volg dus weer een weekje later.
Zoals velen misschien wel weten (sommigen van jullie hebben het zelfs zelf mogen ervaren), zijn de wegen in Oekraïne erg slecht. Ook is het absoluut geen ‘fietsland’ zoals Nederland dat is. Fietsen in Oekraïne kan soms flink gevaarlijk zijn. Daarom zijn wij alle drie het komende jaar veel meer afhankelijk van een auto dan we gewend waren. Want ook het openbaar vervoer is daar niet zo heel goed geregeld.
Mede daarom heb ik besloten dat het noodzakelijk was om een auto aan te schaffen. Ook omdat Reina en Veralie allebei geen rijbewijs hebben. Graag wil ik benadrukken dat ik dit niet heb aangeschaft van het sponsorgeld dat ik tot nu toe heb binnengekregen. Dit wordt gebruikt voor alle onkosten van het komende jaar.

De laatste week....
die is vandaag begonnen. Nou ja, de laatste week in Nederland. M’n agenda staat nog vol met allerlei leuke (afscheids)activiteiten. Dus ik heb erg veel zin in deze laatste week. En dan woensdag vertrekken……! :)

Voor de laatste keer vanuit Nederland (voorlopig)!! Graag tot de volgende keer, vanuit Beregowo!

_____________________________________

Opwekking 670

Op Hem rust mijn geloof
en hierin vind ik hoop,
dat Jezus Christus opstond
uit de dood!
Geen vreugde overtreft
het kennen van mijn Heer
en aardse rijkdom
heeft geen waarde meer.
Bevrijd uit het duister
mogen wij thuis zijn
in Gods familie, wonen bij Hem.
Als uw erfgenamen
bindt U ons samen,
ons leven geven wij tot eer van U.

Verbonden als uw volk,
verenigd in uw naam;
één hoop, één Heer,
één roeping om te gaan.
Aanbiddend in uw huis,
zien wij uw heerlijkheid
en raakt uw Heil'ge Geest ons allen aan.
Laten we opstaan
vol van Gods liefde,
laat ons op weg gaan
naar mensen in nood.
Vertel Jezus' boodschap
aan heel de wereld,
dat ieder wordt gered die Hem gelooft.

En worden wij beproefd,
help ons om in ons land
te strijden voor gerechtigheid en eer.
Geen angst weerhoudt ons meer,
als wij de wedloop gaan;
ons leven is gekruisigd met de Heer!
Uw rijk verbreidt zich
in heel de wereld;
wie kan bestrijden dit machtige vuur?
Wij blijven belijden
in moeilijke tijden:
'Geen helse macht voorkomt;
God bouwt zijn Kerk!'

En op die grote dag
daalt neer bij God vandaan,
de heil'ge stad, het nieuw' Jeruzalem.
Een menigte knielt neer,
aanbiddend voor Gods troon,
één volk gevormd uit elke stam en taal.
Wat een bevrijding,
machtige tijding:
de Leeuw van Juda
haalt zijn stralende bruid!
Wat een vervulling
voor heel de schepping
van al wat is beloofd
door Jezus' komst!

http://www.youtube.com/watch?v=V2XMViNI4QA



















  • 13 Oktober 2011 - 09:21

    Femmie:

    Hoi Arlien.
    Zooo, het gaat beginnen! Spannend, maar oh zo bijzonder:D Mooi verhaaltje heb je geschreven en een mooi lied! Gods liefdevolle zegen bij alles wat je nog moet doen en vooral nu bij het afscheid nemen.
    Groetjes Femmie

  • 13 Oktober 2011 - 09:57

    Lieneke:

    Ha Pien,

    Nu snap ik em ;). En ik heb het gelezen..
    hahahahaha

    Liefs & ik draag je op in mijn gebed!

    Lieneke

  • 13 Oktober 2011 - 13:06

    Fam De Haan:

    hoi arlien sterkte met de laatste voorbereidingen en het afscheid nemen!
    we wensen je Gods zegen toe
    een goede reis
    en veel plezier in je werk.
    groeten van ons allemaal uit winsum

  • 13 Oktober 2011 - 17:57

    Mariska Sandman:

    Hallo Arlien,

    In het voorjaar ben ik in Oekraine geweest, Reina was ook mee op die reis.
    Ik wens jullie veel zegen toe bij het werk wat jullie gaan doen!
    Ik weet dat wat jullie gaan doen heel erg nodig is en zal voor jullie en de kinderen bidde!! Ik vind het leuk via deze site wat mee te krijgen van het werk daar!
    Gods zegen!

    Groet Mariska

  • 16 Oktober 2011 - 13:34

    Reina Van Wetten:

    Lieve Arlien,,
    een goede reis en we hopen je straks hier in Beregowo te zien.
    Veralie en ik hebben hier zojuist van de Oekraiense aardappels genoten.
    Ze waren prima te eten.
    Fijn, dat je voor ons met de auto komt.
    Groetjes van ons tweeen.
    veralie en Reina

  • 17 Oktober 2011 - 01:32

    Susan Nauta:

    Hi Arlien, well it took me a little while to connect you to your parents!!! I know I met them this summer in Canada, but we met lots of people and so I got the 2010 reunion book out and so, now I know. I would like to wish you and your friends a very good trip and it is our prayer that many may come to know the Lord and His saving grace by the work you and others will be doing there. We (Peter & I) will remember you in our prayers and pray for safety along the way and while you are in the Ukraine, we love the song you wrote about. We wish you the Lord blessings and we like to stay in touch!! I quess we are second cousins, Greetings from Peter & Susan Nauta in Canada

  • 17 Oktober 2011 - 15:25

    Marjanne Buning:

    Hallo Arlien,

    We kennen elkaar niet, maar ben benieuwd naar jouw belevenissen in Oekraine.
    Ik ben afgelopen zomer nl. voor 3 weken in Beregowo geweest en heb toen in het ziekenhuis gewerkt. En heb ook plannen om voor langere tijd weer naar Oekraine te gaan.
    Maar voor nu wens ik jou een goede reis en veel succes/zegen in Beregowo samen met Reina en Veralie!

    Groeten van Marjanne


  • 19 Oktober 2011 - 20:04

    Heleen:

    Ha Arlien,

    Samen met je vader een hele goede reis gewenst, en een behouden aankomst!!

    Hart.groeten, Heleen Bakker

  • 20 Oktober 2011 - 07:50

    Fam Te Velde:

    Hallo Arlien

    Een hele goede reis en Gods zegen toegewenst bij het mooie werk dat je in Beregowo
    in het ziekenhuis gaat doen. We zullen je volgen en voor je bidden.

    Hartelijke groeten
    fam. te Velde

  • 22 Oktober 2011 - 07:28

    Hanneke:

    Hoi Arlien,
    we wensen je een gezegende tijd in de Oekraine. We zullen voor je bidden. Fijn dat je veilig bent aangekomen. Gods zegen over je werk daar. En natuurlijk ook genieten!!!!
    groetjes Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arlien

Sinds oktober 2011 ben ik aan het werk op de kinderafdeling in het ziekenhuis van Beregowo, Oekraïne. Het plan is om dit een jaar lang te blijven doen. Elke woensdag zet ik een update op deze website om iedereen die daarin geïnteresseerd is, op de hoogte te houden.

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 150940

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 29 November 2013

Naar de Oek (iets langer dan 'normaal')

Landen bezocht: