Pleasure to meet you..... - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Arlien Laan - WaarBenJij.nu Pleasure to meet you..... - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Arlien Laan - WaarBenJij.nu

Pleasure to meet you.....

Door: arlienvanderlaan

Blijf op de hoogte en volg Arlien

02 November 2011 | Oekraïne, Berehove

In mijn verhalen zul je regelmatig namen van mensen en plaatsen tegenkomen. Om te voorkomen dat ik constant moet uitleggen wie/wat dat is en eventueel wat hij/zij doet, volgt hieronder een overzicht. Deze zal ik, mocht het nodig zijn, aanpassen/aanvullen.

Beregowo
Mijn woonplaats in Oekraïne.

Munkacs
Plaats waar ik de afgelopen jaren een paar keer heb meegewerkt aan een kinderkamp voor zigeunerkinderen. Dit ligt zo’n drie kwartier rijden van Beregowo.
www.munkacs.nl

De Ark
De naam van het huis waar ik woon. Een paar jaar geleden is dit opgezet door Nederlanders. Op de begane grond zijn (slaap)zalen voor grotere groepen. De eerste verdieping wordt gebruikt door de beheerster. Veralie en ik wonen, samen met nog een Oekraïens meisje, op de derde verdieping. Daar hebben we alle drie onze eigen kamer en delen we de keuken/douche/toilet.

Noah
Waakhond van de Ark.

Lena
Beheerster van de Ark.

Veralie
Nederlandse collega in het ziekenhuis, ze woont ook in de Ark.
www.veraliedejongh.blogspot.com

Reina
Nederlandse collega in het ziekenhuis
www.reinavanwetten.waarbenjij.nu

Éva
Oekraïnse collega in het ziekenhuis

Sanyi
Oekraïense projectleider van het ziekenhuisproject

Corine
(Nederlandse) veldmanager van het ziekenhuisproject (wellicht een bekende naam: ook contactpersoon voor het werk van stichting Munkacs)
www.corinevandeoekraine.waarbenjij.nu

Joost en Renate met dochtertje Sanne
Nederlanders die inmiddels al ruim twee jaar in Beregowo werken, onder andere met het straatkinderentehuis.
www.handsnfeet.nl