Hup (, naar) Holland, hup! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Arlien Laan - WaarBenJij.nu Hup (, naar) Holland, hup! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Arlien Laan - WaarBenJij.nu

Hup (, naar) Holland, hup!

Door: arlienvanderlaan

Blijf op de hoogte en volg Arlien

13 Juni 2012 | Oekraïne, Berehove

Deze week even een heel korte update. Zonder foto’s, daar is het internet veel te traag voor. Het internet in Oekraïne is veel beter. Ja, echt waar…!



Een kilo kaas ligt klaar in de koelkast. Die gaat aanstaande vrijdagmorgen mee.
Backpack en koffer staan klaar, barstensvol met spullen voor het zomerkamp en het ziekenhuis.
De verzekering is geregeld.

Vandaag op stap geweest met m’n moeder en m’n zus.
Gisteren was één van m’n broertjes hier.
Dus de afvaardiging ‘Groningen’ is geweest en is inmiddels weer op de terugweg.

Morgen heb ik nog één dagje. Met dit in het middelpunt: ‘Niets moet, alles mag’. Heerlijk!
Vrijdagochtend vlieg ik weer terug.

Terug naar de Ark.
Terug naar Veralie en Reina.
Terug naar alle anderen.
En vooral: terug naar ‘mijn’ kidsjes.

Wat wil ik ze graag weer zien! Hoe zal het met hen gaan? Mijn ploeg is tijdens mijn afwezigheid kleiner geworden: Mattias is afgelopen maandag naar het kindertehuis gegaan. Ben ik blij dat ik afgelopen zaterdag uitgebreid en extra bewust afscheid heb genomen!

Het is prima om hier, in Nederland, te zijn. Om de mensen te zien. Om Nederlands om je heen te horen. Om alles te kunnen lezen én te begrijpen. Betalen met euro’s. Allemaal Nederlandse kentekens om je heen.
Het is prima, maar ik heb volgens mij ook wel heel erg veel zin om weer, hup, terug naar Oekraïne te gaan. En ik ben ontzettend blij met dit evenwicht.

Nu alleen nog hopen dat Nederland gaat winnen. Op dit moment staat het 2-0 voor de tegenstander. Want bij de buren, een gezellig café, kijkt heel Eindhoven naar de wedstrijd. En volgens mij kan ik lekkerder slapen met feestgedruis op de achtergrond dan het geluid van een heel stel chagrijnige Hollanders…

Dank God…
… dat Mattias naar het kindertehuis is gegaan.
… voor het bezoek uit Groningen dat is langs geweest.

Vraag God…
… om een goede terugreis.

  • 13 Juni 2012 - 20:09

    Agnes Poel:

    Arlien ,nog een fijne dag thuis,bij je familie. En vrijdag een goede vlucht en kom veilig weer bij je kindertjes aan.
    Je kunt ze dan weer heerlijk verzorgen. Een fijne tijd ,daar in de Oekraine.


  • 13 Juni 2012 - 20:19

    Reitze En Trijntje :

    Leuk om alles zo weer te lezen, dan je geniet van Holland maar ook weer uitziet naar de Oekraine.
    Fijne dag nog en een goede reis terug,
    Veel werkplezier !!
    (mooie verhalen om te lezen !!)

  • 14 Juni 2012 - 10:48

    Tante Germa:

    Gek lijkt me dat, dat je maar eventjes hier bent en straks weer daar.
    En dat je weer afscheid van je familie moet nemen....
    Maar gelukkig heb je er weer zin in en ben je DAAR ook op je plek!
    Een goede reis gewenst, Arlien en Gods zegen op je werk.
    liefs
    oom Geert, tante Germa, Bram

  • 14 Juni 2012 - 11:26

    Korien:

    Nog kunnen slapen na de nederlaag? Zit je in het centrum van Eindhoven?
    Jammer dat je niet wat dichterbij zit...
    Goede reis terug!
    xx

  • 14 Juni 2012 - 12:23

    Anje:

    Fijn dat alles geregeld is.
    Geniet nog van je tijd hier en dan terug .
    Zal wel raar zijn als je weer je stekjes bent .
    Even fam.gezien en hup weer op pad.
    Gods zegen om alles te verwerken en op je reis.

  • 14 Juni 2012 - 17:41

    Nieske:

    Ha Arlien,

    Geniet er nog eventjes van.
    En morgen weer een hele goede reis terug/

    groetjes

  • 14 Juni 2012 - 17:48

    David De Jong:

    Geniet even met volle teugen en dan weer veel sterkte, geluk en Gods zegen bij je mooie werk in Oekraine

  • 14 Juni 2012 - 18:56

    Eize Belle:

    Hoi Arlien,

    Even een reactie van mijn zijde.
    Leuk om het verslag te lezen, veel plezier nog in Hollandia en een goede terugreis gewenst.
    Back to Ukraine!

    Gr. Eize

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arlien

Sinds oktober 2011 ben ik aan het werk op de kinderafdeling in het ziekenhuis van Beregowo, Oekraïne. Het plan is om dit een jaar lang te blijven doen. Elke woensdag zet ik een update op deze website om iedereen die daarin geïnteresseerd is, op de hoogte te houden.

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 150946

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 29 November 2013

Naar de Oek (iets langer dan 'normaal')

Landen bezocht: