Schudden voor gebruik - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Arlien Laan - WaarBenJij.nu Schudden voor gebruik - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Arlien Laan - WaarBenJij.nu

Schudden voor gebruik

Blijf op de hoogte en volg Arlien

22 November 2012 | Oekraïne, Berehove



Gewoon een woensdagavond. Met mijn paps, mams en zus in de woonkamer. Dat is lang geleden. Dat het bijzonder is, blijkt wel: m’n vader maakt er nota bene een foto van. En hij heeft niet door dat ik dat dit moment in mijn weblog zal noemen. Dat maakt het natuurlijk nog leuker :)

Ik ben nog geen week thuis. Als ik daaraan denk kan ik me niet voorstellen wat ik allemaal de afgelopen week heb meegemaakt. Een week geleden zat ik nog in Oekraïne. En hadden we met elkaar een Hollandse Avond. De dag erna vertrok ik om 7 uur met de taxi naar Boedapest. Dat ging, zo goed als, zonder problemen. Alleen toen iedereen in het vliegtuig zat, moesten we bijna drie kwartier wachten voordat we op konden stijgen. Maar uiteindelijk was de timing perfect: toen ik met mijn verschrikkelijk zware koffer van 31,2 kilogram (Chris, nog bedankt dat je ‘m naar beneden hebt getild!) de hal van het vliegveld binnen kwam lopen, liep ik precies op mijn ouders af. Thuis wachtten mijn broers en zus met een tafel vol… Tja, met val alles en nog wat. Een schaal met mandarijnen. Een kommetje met chocoladepepernoten. Hagelslag. Bitterballen. Lekkere broodjes. Een samengeraapt zootje. Maar het was verschrikkelijk lekker. En gezellig!

Een goed begin dus. Inmiddels heb ik al heerlijk gefietst op mijn eigen fiets in dit fietsvriendelijke land waar alle fietsers netjes hun arm uitsteken als ze de bocht om willen gaan. Valt het me op hoe vriendelijk de mensen elkaar groeten. Dat het toch wel heerlijk is om een kerkdienst van begin tot einde mee te mogen maken. Zonder vertaling, gewoon alles meteen in het Nederlands. Heerlijk!

Volgende week donderdag organiseer ik een avond waarop ik wat zal vertellen over mijn werk in Oekraïne. Dit gaat dan over het werk in het ziekenhuis en over het project waar ik het komende jaar mee bezig zal zijn. Velen van jullie hebben hier een uitnodiging voor gekregen via de mail.
Mocht je meer informatie willen hebben over deze avond of heb je de uitnodiging niet gekregen: laat dit even weten via thuisfrontarlien@gmail.com.

Dank God…
… voor deze goede eerste week in Nederland.
… voor een vlotte reis naar Nederland.

Vraag God…
… om een zegen over de voorbereidingen van de presentatieavond volgende week donderdag.
… om me te helpen echt goed mijn rust te nemen tijdens mijn verlof.

  • 22 November 2012 - 09:36

    Bianca (Children's Relief):

    Klinkt gezellig! Geniet er maar lekker van; je even weer laten vertroetelen door je ouders en genieten de 'gewone' Hollandse dingetjes, die voor ons zo gewoon zijn, maar als je een tijdje uit Nederland bent geweest juist ontzettend leuk en bijzonder. We zijn hier in Nederland met zo veel dingen gezegend, maar zijn ons daar niet altijd bewust van.

  • 22 November 2012 - 09:43

    Bianca (Children's Relief):

    En waar doel je eigenlijk op met je titel 'schudden voor gebruik'? Of lees ik daar nu overheen? Mijn eerste associatie, zonder je blog te hebben gelezen maar wetende dat dit je eerste blog vanuit NL is, dacht ik aan de pannenkoekenmix in een schudfles; zit ik in de goede richting of totaal niet..?

  • 22 November 2012 - 16:04

    Jacqueline:

    Arlienski, leuk om te lezen! Hoe voelt dat nou, om weer gewoon 'schudden voor gebruik' te kunnen lezen? ;)
    Geniet van je tijd daar, en kom daarna maar weer gezellig terug naar hier :)
    Liefs!

  • 25 November 2012 - 12:37

    J Vonck:

    geniet van thuis Arlien , helaas ben ik op de 29e niet in de buurt.wens jou alvast een fijne presentatieavond. h gr jv

  • 25 November 2012 - 17:47

    Anje:

    Fijn dat je geniet .
    Ben net een dag later in groningen ,jammer.
    Gezegende tijd hier in holland .gr


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arlien

Sinds oktober 2011 ben ik aan het werk op de kinderafdeling in het ziekenhuis van Beregowo, Oekraïne. Het plan is om dit een jaar lang te blijven doen. Elke woensdag zet ik een update op deze website om iedereen die daarin geïnteresseerd is, op de hoogte te houden.

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 150876

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 29 November 2013

Naar de Oek (iets langer dan 'normaal')

Landen bezocht: