Zo’n lekker duur woord - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Arlien Laan - WaarBenJij.nu Zo’n lekker duur woord - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Arlien Laan - WaarBenJij.nu

Zo’n lekker duur woord

Blijf op de hoogte en volg Arlien

29 Mei 2013 | Oekraïne, Berehove



De afgelopen weken heb ik het zo druk gehad dat ‘ie zich eerder deze week weer aandiende: het momentje van bezinning. En dat is zo’n lekker duur woord, vind ik zelf. Maar het is wel precies wat het is.

Wat ben ik nu eigenlijk allemaal aan het doen? Waarom doe ik dit? En, nog veel belangrijker: voor Wie doe ik dit eigenlijk?

Ik merkte dat ik dat allemaal uit het oog begon te verliezen. Dat ik maar druk, druk, druk was. Want tot vandaag had ik geen internet thuis, dus was ik elke dag wel in de Ark of op het zendingskantoor te vinden. Ook had ik geen plek om de auto en m’n fiets veilig te parkeren, dus die stonden vaak nog bij de Ark. Dat hield in dat ik moest lopen. Op zich geen probleem, maar dat kost wel weer extra tijd. Ook ben ik verhuisd naar een kleinere locatie. In de Ark had ik echt zeeën aan ruimte, ik had daar een halve opslag. Deze spullen konden lang niet allemaal mee, dus ook dat heb ik moeten uitzoeken. Verder hadden we vorige week de laatste schooldag. Dus zijn Viki en ik op het internaat geweest om dat mee te maken. En ronden we de meeste activiteiten af op de locaties in verband met de vakantie. Ook hebben we vaak een overleg in verband met de projectgroepen die zullen komen deze zomer. Met deze groepen heb ik veel mailcontact, ook daar gaat tijd in zitten. Want ik wil het natuurlijk goed organiseren allemaal.

Je kunt je vast wel voorstellen: ik ren van hot naar her. Ik doe van alles en nog wat. Van half negen tot half zeven van huis…. Nou ja, niet elke dag hoor!

Inmiddels is dus dat momentje van bezinning langs geweest. Doe ik het weer wat rustiger aan. En heb ik ook echt het voornemen om dat zo te blijven doen. Want ja, wat heeft het voor nut om je helemaal over de kop te werken?

Dus ik zit nu lekker thuis. Het is alweer twee weken geleden dat ik m’n laatste update heb geplaatst. Die zet ik nog in elkaar. En wat ik verder ga doen?? Heerlijk douchen en in m’n pyjama op de bank een filmpje kijken.

En dat deze update eigenlijk niet lang genoeg is…!?! Wie gaat zich dáár nou druk om maken…

Dank God…
… voor dit momentje van bezinning.

Vraag God…
…om te helpen om te investeren in de dingen waar het echt om gaat!

  • 29 Mei 2013 - 21:15

    Korien:

    Goed zo Arlientje:) een pyjamaavond is een goed begin. Pyjamadagen mogen ook best hoor als ik lees wat je allemaal doet...
    Tot bijna!
    liefs

  • 30 Mei 2013 - 00:22

    Anje:

    Als we niet oppassen zijn we allemaal druk,druk...
    En bij Onze Vader in de Hemel is tijd een ander begrip.
    Een dag als 1000jaar ,1000 jaar als een dag ,
    Wat willen we nog meer ...
    Achter Hem aan,
    [ meestal makkelijker gezegd dan gedaan]
    GODS zegen

  • 30 Mei 2013 - 10:17

    Bianca (Children's Relief):

    Hey perfectionist.....

    Tijd om even adem te halen! Pas op de plaats en je focus (opnieuw) naar God. Het werk dat je doet is pittig en je offert je comfortabele leven in Nederland op…. Dat is niet niks.
    Maar als God jou daar willen hebben en je leeft in afhankelijkheid van Hem én door de liefde voor de mensen daar, dán doe je het vanuit de goede basis. Dan zal je de kracht en visie opvangen. Ondanks dat het soms moeilijk is. We blijven mensen.

    Rust lekker uit. Door 'niks' te doen en door Maria te zijn; aan de voeten van Jezus.

    Groetjes,
    Bianca

  • 30 Mei 2013 - 11:51

    B.:

    Zo'n pyama-avond, heerlijk!!
    Pyama-ochtend, nóg fijner! Echte aanrader!!
    Pyama-dag, het einde!!! Hoop je gauw te ontmoeten!!
    Alvast een héél goede reis gewenst!
    Isten aldjon meg! (moet er ook een streepje op de e van meg?)

    b.

  • 30 Mei 2013 - 14:00

    Grieteke:

    Heey Arlien,

    voor ons ook wel goed hoor zo'n kort verslag hebben wij ook meer tijd om lekker niks te doen.
    ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arlien

Sinds oktober 2011 ben ik aan het werk op de kinderafdeling in het ziekenhuis van Beregowo, Oekraïne. Het plan is om dit een jaar lang te blijven doen. Elke woensdag zet ik een update op deze website om iedereen die daarin geïnteresseerd is, op de hoogte te houden.

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 150823

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 29 November 2013

Naar de Oek (iets langer dan 'normaal')

Landen bezocht: