80 nachtjes... - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Arlien Laan - WaarBenJij.nu 80 nachtjes... - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Arlien Laan - WaarBenJij.nu

80 nachtjes...

Blijf op de hoogte en volg Arlien

11 September 2013 | Oekraïne, Berehove



Daar staat het echt. Boekingsdatum, passagierinfo, vertrekdatum, aankomstpunt, reisdiensten…
Vandaag heb ik m’n ticket geboekt. Het staat nu vast: vrijdagmiddag 29 november hoop ik om 17.00 uur aan te komen op Eindhoven Airport. Dan zal mijn Oekse avontuur eindigen.
Het geeft zo’n relaxt gevoel dat die datum nu echt vast staat. Nu hoef ik niet meer constant na te denken over de vraag welke datum nou het meest handig is. Nee, nu is dat duidelijk. Taxi naar het vliegveld in Hongarije regelen en klaar. That’s it!

Het schijnen minder dan 80 nachtjes slapen te zijn tot de 29e van november. Dat kreeg ik als reactie toen ik vertelde dat ik op deze datum terug naar Nederland zou komen. Dat heb ik dus niet zelf zitten uitrekenen!

Dat betekent dat ik nog iets minder dan 80 dagen hier in Oekraïne mag wonen en werken. En daar ga ik met volle teugen van genieten. Sterker nog: daar ben ik al mee bezig!

Nog 80 dagen genieten van de Lada’s en de paard-en-wagens. De markt waar je een kilo aardappels voor nog geen 30 cent koopt. Kerkdiensten met vertaling, soms driedubbele. Grivnia’s, kopeke-muntjes die bijna niets waar zijn.. M’n knalgele bank… Stinkende supermarkten. Leuke collega’s. Melk, vers van de koe. Prayermeetings. Verhalen vertellen over Mozes, Daniël, Ester. Een overheerlijke pizza voor geen geld. Laat staan dat je een fatsoenlijk bedrag moet betalen voor een kopje koffie. Water uit 5-liter-flessen.

Laat ik maar snel beginnen…!

Dank God…
… dat ik m’n ticket heb kunnen boeken.

Vraag God…
… om een zegen over mijn laatste periode hier in Oekraïne.

  • 12 September 2013 - 09:07

    Caroline:

    wat fijn voor je dat het nu rond is wanneer je weer naar nederland komt en je mooie werk daar afrond.
    Een hele goede en mooie tijd toegewenst. Gods zegen toegewenst en geniet ervan!
    Groeten vanuit Hoogkerk.

  • 12 September 2013 - 17:05

    Christian:

    Wauw Arlien! Toe maar weer! :) Gek gevoel om het dan definitief te hebben? Sanyi had zeker die dagen uitgerekend? :P Succes nog!

  • 13 September 2013 - 13:26

    Reina:

    Ha Arlien,
    Nu is het echt aftellen geblazen!
    Geeft ook wel rust, nu je de definitieve datum weet.
    Geniet van de tijd, die je in Oek. hebt.
    Geniet van de kinderen, het werk, en alle kleine mooie dingen.
    Ik hoop je zeker hier in Nederland te zien!
    Sterkte in alles.
    Gods zegen en nabijheid
    Lieve groeten
    Reina

  • 13 September 2013 - 21:47

    Hanneke:

    hoi Arlien,
    Veel plezier en succes de komende weken. We wensen je Gods zegen vanuit Aduard.
    Groetjes Hanneke

  • 14 September 2013 - 00:25

    J Vonck:

    Hoofd omhoog, hart naar boven, veel zegen voor het laatste deel van je missie. . h gr jv

  • 14 September 2013 - 00:25

    J Vonck:

    Hoofd omhoog, hart naar boven, veel zegen voor het laatste deel van je missie. . h gr jv

  • 15 September 2013 - 02:23

    Robert & Inez Vanderhill (Antonides):

    We have appreciated your letters on your website over the past couple of years. It was good to read of your work in the Ukraine. You are an excellent writer and we appreciate your talent and your love and care for the children you have worked with in Berehove.

    We will continue to keep you in prayer for your next endeavour in God's Kingdom. May He greatly bless your next adventure in the work field. Let us know what that may be.

    Greetings from Canada

  • 15 September 2013 - 12:31

    E En B :

    arlien dit word elke dag een kruisje zetten . Fijn dat je er uit bent geniet nog van de laaste tijd en Gods zegen gewenst lieve groet

  • 18 September 2013 - 13:38

    Bianca (Children's Relief):

    zegen toegewenst deze laatste periode van nog minder dan 80 dagen en nachtjes.
    maak er een nog mooie en betekenisvolle tijd van. voor jezelf en de kinderen/volwassen die je ontmoet. dat je handen en voeten nog voor velen tot zegen mogen zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arlien

Sinds oktober 2011 ben ik aan het werk op de kinderafdeling in het ziekenhuis van Beregowo, Oekraïne. Het plan is om dit een jaar lang te blijven doen. Elke woensdag zet ik een update op deze website om iedereen die daarin geïnteresseerd is, op de hoogte te houden.

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 150823

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 29 November 2013

Naar de Oek (iets langer dan 'normaal')

Landen bezocht: